Top 10 najčastejších príčin dopravných nehôd!
Publikované 05.12.2011 v 10:21 v kategórii Škola šmyku, prečítané: 92x
1. Nepozornosť pri riadení 25%
Azda najčastejšou vetou, akú povedia vodiči po nehode je: Nevidel/-a som ho! Nepozornosť! Môže byť spôsobená rozličnými faktormi ako je únava (mikrospánok), rozptyľovanie (telefonovanie, ladenie rádia, obsluhovanie navigácie...) alebo náhle vyrušenie. Často môžu byť tieto faktory kombinované s alkoholom (až 5 % nehôd) či inými omamnými látkami.
Odporúčanie:Sadať si za volant odpočinutý, robiť krátke prestávky, udržiavať sa v strehu počúvaním rádia. Rozhovorom či žutím žuvačky.
2. Nedodržiavanie bezpečnej vzdialenosti 22%
Aj na našich kurzoch defenzívnej jazdy učíme vodičov aby dodržiavali minimálnu vzdialenosť za vozidlom idúcim pred vami 2 sekundy. Ľahko si to overíte, ak prejde vozidlo pred vami napríklad okolo nejakej značky a vy si odpočítate 2 sekundy. Ak až po tomto čase prídete k tomuto istému bodu vy, vzdialenosť je bezpečná. Zvlášť na našich diaľniciach je nedodržiavanie bezpečnej vzdialenosti najčastejšou príčinou kolíznych situácií. Žiaľ, aj keď si niekto nechá dlhší odstup, o chvíľu tento priestor niekto využije na zaradenie sa.
Odporúčanie: Udržať radšej väčší odstup ako menší, ak je zhoršená viditeľnosť neváhať so zapnutím hmloviek a zväčšiť odstup.
3. Nesprávne otáčanie alebo cúvanie 15% (špeciálne pre ženy)
Pri otáčaní alebo cúvaní má vodič oveľa menšiu viditeľnosť ako pri priamej jazde. To si veľa vodičov neuvedomuje, preto sa až prekvapivo vysoko umiestňuje v štatistikách otáčanie a cúvanie. Robte takéto manévre až vtedy, keď ste si na 100% istá, inak sa radšej viackrát presvedčte. Hoci nedochádza pri týchto nehodách k fatálnym následkom, ani malé „ťukance“ a odstavenie vozidla v servise žiadneho vodiča nepotešia.
Odporúčanie:Otáčajte sa vždy len keď ste si na 100% istý a máte dobrý výhľad. Nehanbite sa vyjsť s vozidla, ak nemáte pri cúvaní dokonalý prehľad.
4. Neprispôsobenie rýchlosti stavu vozovky 10%
Práve nehody pri porušení maximálnej rýchlosti sú tie, pri ktorých dochádza k tragickým záverom. Stav vozovky sa mení počas ročných období, pri rozdielnej teplote, v daždi, pri zmene nadmorskej výšky, pri jazde v lese a na otvorenom priestore.
Odporúčanie:Nepreceňovať svoje schopnosti a technické možnosti vozidla.
5. Nedanie prednosti v jazde 8%
Mohli by sme tomu pripísať skôr nepozornosť, ak si nevšimneme vozidlo, ktorému musíme dať prednosť, no mnohokrát vznikajú takéto nehody aj kvôli zmýšľaniu typu: Mám väčšie vozidlo, ostatní ma pustia... jednoducho - arogancia za volantom.
Odporúčanie: Ak si nie ste istá, kto má prednosť, radšej zdvorilo ustúpte a nechajte prednosť ukázaním ruky. Je to lepšie ako spôsobiť nehodu.
...toto všetko a ešte oveľa viac vás naučíme v Centre bezpečnej jazdy – Driving Academy, Orechová Potôň, www.drivingacademy.sk
K ďalším štatistikám napíšeme už len čísla a každý sa zamyslime nad svojím zaužívaným spôsobom vedenia vozidla, či sa aj nám občas nestáva, že dostávame seba a iných do kolíznych situácií alebo sme skôr bezpečnými vodičmi, ktorí idú ostatným príkladom.
6. Nezvládnutie riadenia 6% - precenenie svojich schopností
7. Neprispôsobenie technickému stavu vozovky 5% - pozorujte jamy, výmole
8. Vjazd do protismeru 4% - rezanie zákrut v protismere
9. Vyhýbanie sa bez dostatočného bočného odstupu 3% - obiehanie na tesno
10. Nedanie prednosti pri odbočovaní vľavo 2% - viete predpisy? - nepozornosť
Komentáre
Celkom 0 kometárov